torsdag 9 februari 2012

Inte så servicevänliga SJ

Jag läste nyss följande berättelse på facebook, om hur vissa på SJ inte helt förstår vikten av att vara kundvänliga.

"Marknaden fungerar - under hot."
SJ ställde in mitt tåg utan att informera mig. Därefter satte de in ersättningsbussar som jag med rullstol inte kan komma ombord på. Därefter påstod de, tvärtemot vad som stod på min biljett, att jag INTE bokat handikapplats och därför måste sätta mig på bussen. Jag bråkade med dem i närmare två timmar och påtalade att jag rest på handikapplats säkert 20 gånger det senaste året. Till sist hotade jag med Aftonbladet - fem minuter senare hade de ordnat en taxi.
Bilden visar vad taxametern stod på när vi var framme. Grattis övriga SJ-kunder, det här får ni vara med och betala! :D Menmen, marknaden fungerar.
Det borde väl ha gått att lösa det här snabbare, om SJ hade kunnat planera för det i förväg, tänker jag mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar