tisdag 22 oktober 2013

Årsmöte med Ofuss 2013


För snart två månader sedan, den 31:e augsti 2013, hade vi i Ofuss vårt tredje årsmöte. (Ursäkta förseningen i rapporteringen, jag får verkligen skärpa mig.) Det första hade vi i Göteborg, det andra i Västerås och nu igen var det i Göteborg, den här gången på Liseberg. Vi hade väldigt roligt: solen sken (med lite regn); Balder, Uppskjutet och AtmosFear erbjöd (i olika grad) en hisnande och häftig upplevelse. Och det var jätteroligt att träffa alla som var med.

Mötet blev, som utlovat, ingen vanlig konferens och därför var det mest fokus på att diskussion och att fundera på vilken karusell som vi skulle använda snabbpasset till. (Snabbpass är jättebra! Kan verkligen förstå Cartmans aversion mot köer.)

Men, det var en sak som vi kanske borde haft med: en brainstormning eller diskussion om vilka våra närmsta problem är och hur vi bäst kan lösa dem. Det blev någon diskussion när vi stod i kön till en attraktion, men de blev inte så långa. Jag tänkte ta och skriva ned några tankar om det i mina närmsta inlägg på bloggen - och om du har något att skriva om får du gärna ta upp det här, på fb-sidan eller fb-gruppen så länkar vi till den - eller så kan du få ett eget konto till hemsidan och så lägger du upp något där.

Det sagt så var den här dagen bland de bästa jag haft i år. Det blev en heldag- och helnatt med lek, skoj och lite politiksnack tillsammans med goa kamrater.
Fredrik Brännhage, Niclas Wennerdal, Niklas Wiklander, Valter Wierzba, Håkan Kindström-Arnoldsson och Fredrik Dellby

Carl Jakobsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar